Refacerea mobilității gleznei

(DOC) Recuperarea entorsei de glezna. | CaroLina Rebeja - paradisulbunicilor.ro

Entorsa externă, cea mai frecventăse produce ca urmare a mișcării de inversiune forțată a piciorului, când, calcând pe un teren denivelatse răsucește înăuntru sprijinindu-se pe marginea sa externă. Această mișcare forțată solicită în special fasciculul peroneoastragalian anetrior al ligamentului lateral extern. În cazul în care traumatismul se limitează la elongația sau dilacerarea parțială a acestui fasciculentorsa poate fi considerată stabilă sau benignă.

Când sânt interesate și refacerea mobilității gleznei peroneocalcanean si peroneoastragalian posterior, entorsa devine instabilă, gravă.

În acest caz evoluția și tratamentul sînt diferite față de primul caz. Radulescu, Gh. Niculescu, D. Baciu Dificultăți, riscuri, atitudini în diagnosticul și tratamentul traumatismelor aparatului locomotor, Editura militară București Fig1: Entorsa gleznei prin inversie httpwww. Papuc Petru, medic specialist chirurgie pediatrică.

Poziţia finală: subiectul în şezând, piciorul se apropie de faţa anterioară a gambei, pâna la limita de mişcare. Flexia plantară gleznei piciorului: 20˚ Poziţia iniţială: subiectul în şezând, cu genunchiul refacerea mobilității gleznei la 90˚, piciorul în poziţie neutră Poziţia finală: subiectul în șezând, piciorul se depărtează de faţa anterioară a gambei, până la limita de mişcare. Bilanț muscular: Flexia dorsală. Poziţia fără gravitaţie: decubit heterolateral, genunchiul flectat la 90˚, gamba şi piciorul susţinute.

F1: tibialul anterior se palpează pe faţa antero-laterală a gambei, lateral de creasta tibială. F2: din poziţia fără gravitaţie, subiectul execută flexia dorsală a piciorului. Poziţia antigravitaţională: subiectul în şezând, cu genunchiul flectat la 90˚, piciorul în poziţie neutră. F3: Din poziţia antigravitaţională subiectul execută flexia dorsală, fără rezistenţă. F4: Respectând aceeaşi poziţie, se opune o rezistenţă uşoară, la nivelul metatarsienelor faţa dorsalăla jumătatea cursei de mişcare.

Flexia plantară. Poziţia fără gravitaţie: decubit heterolateral, genunchiul flectat lagamba şi piciorul susţinute.

F1: solearul parte componentă a tricepsului sural se palpează pe faţa posterioară a gambei, tendoanele peronierilor se palpează pe refacerea mobilității gleznei laterală a gambei posterior de maleola laterală. F2: din poziţia fără gravitaţie, refacerea mobilității gleznei execută flexia plantară a piciorului.

Poziţia antigravitaţională: subiectul în decubit ventral, cu genunchiul flectat lapiciorul în poziţie neutră. F3: din poziţia antigravitaţională subiectul execută flexia plantară, fără rezistenţă. F4: Respectând aceeaşi poziţie, se opune o rezistenţă uşoară, pe faţa plantară a piciorului, refacerea mobilității gleznei jumătatea cursei de mişcare.

Stabilizarea se face pe faţa posterioară. Constatăm ca pacientul nu poate realiza mișcarea conform F5, în cadrul F4 apare o ușoară durere. Flexia dorsală, plantară, inversia și eversia au un grad de amplitudine limitat. Limitarea mișcării de inversie Fig. Observăm aliniamentul picioarelor.

refacerea mobilității gleznei endometrioza și dureri articulare

Piciorul drept a suferit o entorsă Obiectivele programului de recuperare: 1. Refacerea mobilității.

refacerea mobilității gleznei medicament pentru articulații arkoksiya

Prin mobilizari pasive, autopasive, active. Refacerea forței musculare.

Ce este fractura de gleznă?

Refacerea stabilitățiimișcării controlate și abilității. Pentru refacerea stabilității contralaterale, pentru refacera controlului muscular si abilității.

Programul de refacerea mobilității gleznei În cazurile de entorsă minoră de gleznă, exercițiile de reabilitare încep imediat după traumatism în paralel cu exercițiile de mers. Entorsele de gleznă au nevoie de o medie de 6 săptămâni pentru a se vindeca dar în unele cazuri pot să dureze chiar 4 luni în funcție de severitatea acestora. Refacerea mobilității gleznei gips protector, un suport elastic sau alte forme de susținere a gleznei trebuiesc purtate în tot acest timp pentru a proteja ligamentele.

Dupa vindecarea gleznei, folosirea unui dispozit de suport al gleznei ajută la prevenirea unui nou traumatism. Exercițiile de întindere pot fi reluate în mod normal și mai ales înaintea unui exercițiu fizic care previne o nouă leziune. Chiar și dupa ce glezna și-a revenit destul de bine, se vor continua exercițiile de întindere și balans și alte exerciții fizice controlate, de mai multe ori pe săptămână pentru a se menține glezna cât mai stabilă.

Exercitii: 1. Rotația gleznei. Rotația gleznei circular, în dreapta apoi stânga. Se efectuează10 repetari de ori pe zi, se crește lent amplitudinea pâna mișcarea este egală în ambele glezne. Exerciții active nu pasive cu maximum de amplitudine posibilă, în toate direcțiile. Sunt deosebit de utile pentru resorbția edemului, prevenirea formării aderențelor și menținerea unguent pentru articulații Vetapek muscular.

La aproximativ 72 de ore dupa traumatism, se vor începe exercițiile de întindere ale tendonului Achilian, care face legătura dintre cufa musculară din partea posterioară a gambei și oasele de la refacerea mobilității gleznei călcâiului. Exercițiile de întindere necesită un prosop - dacă nu se pot face in picioare se vor efectua in șezut ținând genunchii drepți și în jurul tălpii se prinde un prosop.

Lent și cu grijă se trage de prosop și se ține ridicat timp de 15 secunde până când se simte întinderea musculaturii.

Într-o entorsă a gleznei moderată sau severă, la început poate sa fie prea dureros să se tragă de degete atât de mult încât să se simtă întinderea musculaturii.

Tratarea durerii de gleznă - ACTIVE LIFE THERAPY

Se va face acest lucru cu prudență și sub controlul durerii. O mică durere este un lucru normal, dar nu este nevoie ca aceasta sa devină moderată sau severă.

Mentinerea stretchingului se face de la secunde progresând până la 30 secunde într-o porțiune fără durere, seturi de pe zi. Apoi se vor face întinderi ale tendonului lui Achile ca parte a exercițiilor zilnice de rutină pentru a se menține flexibilitatea.

Se realizează apoi întinderea musculaturii posterioare a gambei. Dacă este posibil, aceste exerciții se efectuează în ortostatism cu fața la un perete și cu mâinile la nivelul umerilor fixate pe perete. Se va poziționa piciorul lezat în spatele celui sănătos, stând pe varf.

Se poziționează călcâiul pe podea și partea posterioară a membrelor inferioare în poziție dreaptă. Încet se va îndoi genunchiul aflat în față până când se simte întinderea musculaturii gambei.

refacerea mobilității gleznei articulații rigide dimineața simptomele bolii

Se menține poziția pentru 30 de secunde2 seturi de câte repetări, ori pe zi. Se efectuează literele alfabetului cu degetele de la picioare, antrenând în mișcare și glezna.

Se efectuează 2 seturi de la A la Z. Mersul se poate începe imediat ce durerile și retragerea edemului îl permit. Glezna trebuie bine contenționată în bandaj sau benzi adezive prinse "în spică". Mersul e ajutat daca pe marginea externă a tocului eventual și a tălpii se aplică o incărcare de aproximativ cm, care determină o ușoară eversie, ce ușurează suferința pacientului.

Odată ce se poate suporta menținerea greutății pe picior fără apariția durerii sau edemului, se vor începe exercițiile de intărire a musculaturii. Aceste exerciții trebuiesc făcute timp de secunde. Se vor face de repetări o dată sau de 2 ori pe zi timp de saptămâni, în funcție de severitatea leziunii.

Recuperare Medicala

Subiectul prezintă forță F4, deci vom folosi tehnici de facilitare neuro-proprioceptivă conform gradului de forță pe care-l deține. Tehnici FNP pentru educarea mobilității la nivelul gleznei. Inițiere ritmică Poziția pacientului-decubit dorsal Poziția kinetoterapeutului-lateral, de partea piciorului afectat.

refacerea mobilității gleznei flori de păpădie pentru dureri articulare

Priza în treimea distala a gambei, contrapriza pe laba piciorului. Mișcarea de flexie dorsală se face refacerea mobilității gleznei, pasiv-activ, apoi treptat până subiectul realizează activ. Mişcările executate trebuie să fie lente şi ritmice, în timp ce comenzile verbale vor fi ferme şi insistente. Același FNP se execută și pe mișcarea de eversie. Mișcare activă de relaxare opunere Poziția pacientului-decubit dorsal Poziția kinetoterapeutului-lateral, de partea piciorului afectat. Priza în treimea distală a gambei, contrapriza pe laba piciorului.

Pe direcţia musculaturii slabe, în zona medie spre scurtată, se execută o contracţie izometrică mâna kinetoterapeutului face contrarezistenţă.

Fractura de glezna

Când se simte că această contracţie a ajuns maximă, se solicită pacientului o relaxare bruscă, iar kinetoterapeutul execută rapid o mişcare spre zona alungită a musculaturii slabe aplicând câteva întinderi rapide pe această musculatură.

La comanda verbală, pacientul revine activ la zona cea mai scurtată, asistentul ajutând, urmărind sau chiar aplicând o uşoară rezistenţă acestei mişcări în funcţie de capacitatea funcţională musculaturii respective. Relaxare contracție Poziția pacientului-decubit dorsal Poziția kinetoterapeutului-lateral, de partea piciorului afectat.

La punctul de limitare a mişcării se cere pacientului nu să se opună manevrei kinetoterapeutului ci să împingă şi să rotească sau să tragă şi să rotească cât poate de mult. Izometria se realizează pe direcţia de împingere sau tracţiune, iar izotonia pe mişcarea de rotare.

Selectează o Pagină Anchiloza gleznei — Generalități și tratament Piciorul are un  rol static și un rol  dinamic de aceeași importanță, fiind pârghia terminală a locomoției. Anchiloza articulară fibroasă sau osoasă este forma extremă a acelor redori de cauză intraarticulară, unind prin puncții fibroase sau osoase extremitățile osoase articulare.

Tehnici FNP pentru educarea forței musculare. Inițiere lentă Poziția pacientului-decubit dorsal Poziția kinetoterapeutului-lateral, de partea piciorului afectat. Inversarea lentă reprezintă contracţii concentrice ritmice ale tuturor agoniştilor şi antagoniştilor dintr-o schemă de mişcare fără pauză între inversări.

Treptat se introduce şi se creşte rezistenţa aplicată mişcărilor, dar având grijă ca mişcarea să se poată executa pe toată amplitudinea. Inițiere lentă cu opunere Poziția pacientului-decubit dorsal Poziția kinetoterapeutului-lateral, de partea piciorului afectat.

Se realizează mișcarea după principiul IL doar ca se aplică o rezistență la sfârșitul mișcării.

Protocol de recuperare in fractura de glezna

Contracție izometrică în zona scurtată Poziția pacientului-decubit dorsal Poziția kinetoterapeutului-lateral, de partea piciorului afectat. Subiectul face mișcarea activ până ajunge la limita mișării, în acel punct kinetoterapeutul aplică o rezistență urmată de relaxare.

Sencvețialitate pentru întărire Poziția pacientului-decubit lateral, cu membrul inferior in extensie șold, flexie genunchi și flexie plantară. Poziția kinetoterapeutului-în spatele pacientului. Prizele și contraprizele se vor schimba în funcție de mișcarea care refacerea mobilității gleznei va efectua.

Priza-pe șold, contrapriza treimea distală a coapsei. Priza-în treimea distală a coapsei, contrapriza în treimea distală a gambei.

refacerea mobilității gleznei dureri la nivelul articulațiilor piciorului de sus

Priza- în treimea distală a gambei, contrapriza pe laba piciorului. La comanda kinetoterapeutului se realizează flexie șold, se menține o rezistență, extensie genunchi,se menține o rezistență și flexie dorsală, se menține rezistență. Exerciții pentru creșterea stabilității. Când este posibil statul în picioare fără durere, se vor începe exercițiile de balans și pentru control. Una dintre metodele de a face acest lucru este pozțtionarea doar in piciorul afectat, ținând brațele ridicate în lateral cu ochii deschiși.

refacerea mobilității gleznei artrita dureaza brate si picioare

Când este posibil acest lucru timp de 60 de secunde se vor începe și alte exerciții pentru mișcare. Observații Săptămânile imobilizare într-o cizmă de mers.

Săptămânile recuperarea progresivă a mișcărilor gleznei. Săptămânile recuperarea progresivă a activității sportive.

  • Recuperarea medicală după o fractură de gleznă 11feb.
  • Home Servicii Protocol de recuperare pentru Entorsa de glezna Protocol de recuperare pentru entorsa de glezna Este o afectiune produsa de un traumatism care forteaza glezna, miscarea realizata de aceasta fiind peste limitele normale si determina leziuni la nivelul capsulei si ligamentelor ce stabilizeaza glezna, rezultand tumefactie, durere si hiperemie.
  • Tinctura de vierme de articulație
  • Tratamentul chirurgical.
  • Fitness Când am început să ridic greutăți, am intrat în sala de forță ca dansatoare de balet de 16 ani, cu multă flexie plantară vârfuri ascuțite și zero dorsiflexie abilitate de flexare.
  • Executati cate 5 contractii de 5 secunde, de 5 ori pe zi.
  • Ничего не трогайте.

În timpul sportului va fi purtat un bandaj elastic solid. Concluzii: Reabilitarea entorsei de gleznă ar trebui să fie structurată și individualizată. În faza acută, accentul ar trebui pus pe controlul inflamației, restabilirea gamei complete de mișcare, și câștigarea forței.

Odată ce dispare durerea, gama de mișcare și greutate au fost restabilite, se pune accentul pe exerciții de echilibrumpentru a normaliza controlul neuromuscular.

Utilpublicații